Strony
Najnowsze komentarze
    W temacie
    • Sprzęt do tłumaczeń symultanicznychSprzęt do tłumaczeń symultanicznych
      Sprzęt do tłumaczeń symultanicznych. W dzisiejszym zglobalizowanym świecie spotkania w gronie międzynarodowym to nic dziwnego. Te odbywają się zarówno na małą skalę – na przykład wśród pracowników jednej firmy – …
    • Do czego potrzebne są nam publiczne finanse?Do czego potrzebne są nam publiczne finanse?
      Finanse publiczne są nam potrzebne do bardzo wielu rzeczy. Nie ulega wątpliwości, że rząd ustala zawsze budżet na cały rok, dzięki czemu ma pewność, które elementy będą finansowane w ten …
    • Opłacalność elektrowni wiatrowych w PolsceOpłacalność elektrowni wiatrowych w Polsce
      Od czasu, kiedy nasz kraj został przyjęty do Unii Europejskiej, a nawet jeszcze na kilka lat przed aktem akcesyjnym, duży nacisk jest kładziony na wykorzystanie naturalnych źródeł energii, odnawialnych, w …

    Zwiększanie efektywność gospodarki

    Każdy współczesnych kraj musi nawiązywać różnego rodzaju kontakty handlowe. Ze względu na położenie geograficzne, przeszłość geologiczną, warunki klimatyczne czy ukształtowanie powierzchni kraje nie zawsze dysponują niezbędnymi dobrami, nie mogą też wytwarzać określonych produktów. Konieczne staje się ich sprowadzanie z za granicy. Koszty poniesione na import bardzo często pokrywa eksport. Kraje zazwyczaj mogą sprzedać na zagranicznych rynkach te produkty i usługi, które posiadają w zbyt dużej ilości. Stawianie na kontakty międzynarodowe sprzyja zwiększaniu efektywności gospodarki. Przedsiębiorstwa, by osiągnąć sukces na innych rynkach nieustannie ulepszają swoją ofertę, dążą również do specjalizacji produkcji. Dzięki temu szybko stają się światowymi liderami w danej branży. Handel zagraniczny przynosi zyski poszczególnym przedsiębiorstwom, zarabia na nim również samo państwo. Wwożenie do kraju dóbr zwykle jest dodatkowo opodatkowane. By pomóc rodzimym firmom państwo wprowadzić może dodatkowe przepisy, obwarowania i zakazy. Państwa również łączą się w grupy, w obrębie których tworzą własną politykę handlową.

    Comments are closed.