Strony
Najnowsze komentarze
    W temacie
    • Ekonomiczne bezpieczeństwoEkonomiczne bezpieczeństwo
      W kontekście nauki jaką jest ekonomia pojawia się bardzo wiele terminów, na wiele rzeczy także patrzy się w nieco odmienny sposób – przykładem może być tutaj chociażby bezpieczeństwo ekonomiczne. Jak …
    • Motywacja do pracyMotywacja do pracy
      Mnóstwo osób prowadzących swój własny biznes decyduje się w pewnym momencie na zatrudnienie w takiej czy innej formie pracowników. Przy tej okazji natomiast bardzo często pojawia się problem odpowiedniego zmotywowania …
    • Systemy w krajach ameryki lacinskiejSystemy w krajach ameryki lacinskiej
      W niektórych krajach Ameryki Łacińskiej wprowadzono pewne systemy ubezpieczenia na wypadek bezrobocia związane z ubezpieczeniem społecznym finansowanym poprzez składkę (Argentyna, Urugwaj, Wenezuela), podatek od przedsiębiorstw (Brazylia), podatek dochodowy (Chile). Systemy …

    Zwiększanie efektywność gospodarki

    Każdy współczesnych kraj musi nawiązywać różnego rodzaju kontakty handlowe. Ze względu na położenie geograficzne, przeszłość geologiczną, warunki klimatyczne czy ukształtowanie powierzchni kraje nie zawsze dysponują niezbędnymi dobrami, nie mogą też wytwarzać określonych produktów. Konieczne staje się ich sprowadzanie z za granicy. Koszty poniesione na import bardzo często pokrywa eksport. Kraje zazwyczaj mogą sprzedać na zagranicznych rynkach te produkty i usługi, które posiadają w zbyt dużej ilości. Stawianie na kontakty międzynarodowe sprzyja zwiększaniu efektywności gospodarki. Przedsiębiorstwa, by osiągnąć sukces na innych rynkach nieustannie ulepszają swoją ofertę, dążą również do specjalizacji produkcji. Dzięki temu szybko stają się światowymi liderami w danej branży. Handel zagraniczny przynosi zyski poszczególnym przedsiębiorstwom, zarabia na nim również samo państwo. Wwożenie do kraju dóbr zwykle jest dodatkowo opodatkowane. By pomóc rodzimym firmom państwo wprowadzić może dodatkowe przepisy, obwarowania i zakazy. Państwa również łączą się w grupy, w obrębie których tworzą własną politykę handlową.

    Comments are closed.