Spadające obroty firmy, niska rozpoznawalność marki czy też rebranding to powody, dla których w życiu niejednego biznesmena pojawia się agencja interaktywna. Warszawa ma statystycznie najwięcej specjalistów od wizerunku, którzy mogą wspomóc firmy z każdej branży. W jaki sposób buduje się pozytywny wizerunek w wirtualnym świecie?
Właściwa komunikacja marketingowa
Podstawowym narzędziem każdego biznesu powinna być dobrze zaprojektowana strona internetowa. To ona buduje wizerunek firmy, generuje sprzedaż i niesie w świat komunikat o tym, na jakie usługi lub produkty można liczyć pod konkretnym adresem. Dookoła strony www zwykle ogniskują się wszystkie działania, jakie podejmuje agencja interaktywna. Warszawa i inne miasta działają na podobnych zasadach. Poniżej kilka wskazówek, jakie elementy budowania wizerunku są ważne.
1. Strona www musi być prawdziwą wizytówką firmy. Same dane kontaktowe nie poinformują klientów, na co mogą liczyć. Lubimy mieć pewność, że współpracujemy z profesjonalistami, którzy dbają nawet o detale komunikacyjne.
2. Warto w materiałach promocyjnych wyjść poza zdjęcia stockowe. Autorski materiał wizualny jest unikatowy i znacznie lepiej przedstawia firmę oraz jej działalność.
3. Wiarygodny przekaz i przemyślany content to klucz do sukcesu. Z takim materiałem łatwiej generować leady. Na szczególne dopracowanie czekają zwłaszcza CTA (wezwania do działania), czyli elementy, które kierują użytkownika do konkretnych działań.
4. Kluczowe 10 sekund to czas, jaki średnio poświęca internauta jednej stronie. Ta krótka chwila wpływa także na jego ocenę, czy znalazł w konkretnym miejscu to, czego szukał. Każdy biznes można precyzyjnie opisać w kilku krótkich słowach.
5. Komunikacja marketingowa firmy to zwykle działania, jakie podejmuje agencja interaktywna. Warszawa i inne miasta specjalizują się w tworzeniu spójnej wizji marki, także pod względem wizualnym. Wersja cyfrowa i analogowa strony powinna mieć taką samą jakość.
6. Grafika, zdjęcia, filmy, czyli dobrze dopracowana strefa wizualna firmy. Im lepsza jakość materiałów tego typu, tym skuteczniej można wpływać na odbiorców. Łatwo umieszczać je w social mediach, gdzie mogą być udostępniane przez followersów i potencjalnych klientów.
7. Budowa wizerunku firmy na podstawie reklamy, publikowane w sieci to zadanie, jakie zwykle wykonuje agencja interaktywna. Warszawa i inne duże miasta stawiają na starannie dobierane słowa kluczowe, dzięki którym reklama tego typu ma szansę stać się jeszcze bardziej nośna.
8. Dobra kampania reklamowa opiera się nie tylko o treści sprzedażowe. Ma także wyraźny cel wizerunkowy. Myślenie o większej sprzedaży powinno więc iść w parze z dbaniem o renomę firmy.
9. Kreując wizerunek firmy, warto go doprecyzować. Nie każda marka nadaje się na giganta branży. Wiele małych, rodzinnych biznesów znajduje grono oddanych klientów. Wystarczy nastawić się na indywidualne podejście do klienta, o co trudno przy dużych markach.
10. Każdy wizerunek firmy prędzej lub później należy odświeżyć. W niektórych przypadkach przydaje się bardziej radykalna zmiana, czyli rebranding. Warto go dokonać pamiętając, jak bardzo w ostatnich latach zmieniły się trendy, design, a nawet logotypy. Nowe pokolenia mają wysokie oczekiwania dotyczące standardów wizualnych.
Budowanie spójnego, pozytywnego wizerunku firmy to proces, który właściwie nigdy się nie kończy. Co więcej, nawet wiele lat żmudnej pracy łatwo zniweczyć nieprzemyślanymi działaniami.