Prowadzenie małej firmy zdecydowanie różni się od zarządzania wielką korporacją. W małej firmie szef zazwyczaj zna wszystkich swoich pracowników i doskonale wie, co dzieje się w przedsiębiorstwie.
Udana rekrutacja
W małej firmie bardzo ważny jest zgrany zespół pracowników. Trudno przenieść się do innego działu, ponieważ zazwyczaj w takiej firmie pracuje zaledwie kilka osób. Dlatego też w czasie rekrutacji trzeba zwrócić uwagę nie tylko na wiedzę, doświadczenie i kompetencje kandydata, ale też sprawdzić czy będzie on pasował do zespołu pod kątem charakteru i talentów. Można w tym celu wykonać na przykład test talentów Gallupa. Osoba introwertyczna raczej nie odnajdzie się wśród ekstrawertyków. Koszty nieudanej rekrutacji są olbrzymie, a małej firmy nie stać na błędy w tym zakresie.
Nieobecności pracowników
W małej firmie nieobecności pracowników mogą generować bardzo duże koszty, które w pewnym momencie mogą stać się nie do udźwignięcia dla właściciela. Oczywiście nie wolno dyskryminować nikogo przy rekrutacji, jednak zatrudnianie młodych matek, które często korzystają ze zwolnień lekarskich na dzieci, może okazać się zgubne. W tym momencie warto przemyśleć strategię zatrudniania ludzi. Może zamiast zatrudniać pracowników na umowę o pracę, można pomyśleć nad bardziej elastycznymi formami współpracy. Umowa zlecenie albo korzystanie ze wsparcia osób na własnej działalności gospodarczej mogą okazać się bardziej korzystne w niektórych okolicznościach. Zatrudnienie kobiety, która zajdzie w ciążę, a później może nawet kilka lat spędzić na urlopach rodzicielskich i wychowawczych, w efekcie będzie kosztowało właściciela wiele tysięcy złotych.
Marketing i sprzedaż
Działalność każdej firmy opiera się na sprzedaży usług albo towarów. Dzisiaj trzeba wyróżnić się spośród konkurencji, aby odnieść sukces w branży. Zazwyczaj właściciel jest skupiony na tym co robi, na tym, co potrafi najlepiej. Współczesne sposoby reklamy zdecydowanie różnią się od tego, jak wyglądała reklama i promocja jeszcze kilkanaście lat temu. Dlatego też warto skorzystać ze wsparcia ekspertów w tych dziedzinach, aby odnosić coraz lepsze wyniki w sprzedaży. Dobrze doskonalić swoją wiedzę i kompetencje sprzedażowe na cyklicznych szkoleniach. Dzięki temu można coraz lepiej obsługiwać klientów, niezależnie od branży. Każdy przedsiębiorca chce dla swojej firmy jak najlepiej, jednak niektórzy nie podejmują dobrych decyzji, co bardzo negatywnie wpływa na ich biznes. Mała firma jak prowadzić? Nieustannie się uczyć!